به گزارش وبسایت خبری finbold، غول نوشیدنیهای انرژیزای اتریشی برند Redbull، در تاریخ ۳ مارس ۲۰۲۲ درخواست علامت تجاری را ارائه کرده که نشان میدهد، این شرکت قصد دارد به متاورس ورود پیدا کند و NFTهای خود را ارائه دهد. Michael Kondoudis (مایکل کوندودیس)، وکیل ثبت علامت تجاری متاورس، در اکانت توییتر شخصی خود و در روز سه شنبه ۸ مارس ۲۰۲۲ اعلام کرد که شرکت ردبول قصد دارد در چندین زمینه مرتبط با توکنهای غیرمثلی NFT، ارزهای دیجیتال، لباس، نوشیدنی، تجهیزات ورزشی و همچنین خدمات مبادلات مالی رمزارزی فعالیت حرفهای خود را آغاز کند.
همانطور که میدانید در هفتهها و ماههای اخیر، متاورس که عموماً به عنوان واقعیت مجازی شناخته میشود، همچنان مورد توجه تعداد فزایندهای از برندهای مختلف در سراسر دنیا قرار گرفته است؛ شایان ذکر است که شرکتها، کسبوکارها و افراد مشهور مدتی است که حضور خود را در دنیای مجازی متاورس افزایش دادهاند. برای مثال، به تازگی شرکت چندملیتی آمریکایی شورون (NYSE: CVX) یک علامت تجاری جدید مرتبط با متاورس را برای نام و لوگوی خود ثبت کرده است.
در نظر داشته باشید که دنیای متاورس (Metaverse) سریعتر از آنچه که تصور میشود، راه خود را در کسب و کارهای مختلف باز میکند و نیاز هست تا مشاغل برای این فضا برنامه ریزیهایی انجام دهند. بنابراین تنها موضوعی که در مجازی شدن کسب و کارها مطرح است، مسئله زمان میباشد.
پیش از این هم برندهای معتبر دیگری از جمله ویکتوریا سیکرت، فستفودهای زنجیرهای مکدونالدز، تولیدکننده نوشیدنیهای انرژیزای Monster Energy و برند والمارت، همگی در مسیر ورود به دنیای متاورس و توکنهای غیرمثلی (NFT) حرکت خود را آغاز کردهاند. به علاوه نکته جالب دیگر درباره این موضوع این میباشد که بورس نیویورک (NYSE) هم نتوانست جذابیت این فضا را تحمل کند. بر اساس تجزیه و تحلیلهای به دست آمده، تعداد برنامههای کاربردی با علامت تجاری NFT در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ به میزان ۴۲۱ بار افزایش پیدا کرده که نسبت به سال ۲۰۲۰، افزایش قابل توجهی داشته است.