در طی گزارش انجام شده توسط کمپانی مشاوره و فناوری Gartner، برندهای معتبر دنیا در حال ایجاد زیرساختهای جهت شبیهسازی زندگی روزانه مردم در فضای متاورس هستند. این گزارش تخمین زده است که حدود ۳۰ درصد از سازمانها تا سال ۲۰۲۶ خدمات و محصولات خود را در این فضا ارائه دهند. همچنین حدود ۲۵ درصد از مردم سراسر دنیا نیز حداقل یک ساعت از زمان خود را در متاورس جهت انجام کار، خرید، تحصیل و اهداف مرتبط با اوقات فراغت مردم خواهند گذراند.
این آمار در حالی منتشر شده است که شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics هم تخمین زده است بازار جهانی متاورس تا سال ۲۰۲۶ ارزشی برابر با ۴۲ میلیارد دلار خواهد داشت. اگرچه کمپانی معتبر Grayscale هم مجموع ارزش متاورس را تا سال ذکرشده حتی در محدودههای تریلیون دلاری پیشبینی کرده است. لازم بذکر است تعداد کاربران حوزه متاورس از ابتدای ۲۰۲۰ تا ژوئن ۲۰۲۱ ده برابر شده است. به گفته مارتی رسنیک نماینده کمپانی Gartner، برندها باید برای یکسان کردن متاورس با یکدیگر همکاری کنند، زیرا کاربران همچنان به تقاضای تجربه های مجازی، تعاملی و سه بعدی ادامه خواهند داد. وی همچنین افزود:
از حضور در کلاس های درس مجازی گرفته تا خرید زمین دیجیتال و ساخت خانه های مجازی، این فعالیت ها در حال حاضر در محیط های جداگانه انجام میشود؛ در نهایت، تمام این فعالیت ها در یک محیط واحد – متاورس – با مقصدها و تجربیات مختلف اتفاق خواهند افتاد.
مارتی رسنیک با اشاره به اینکه پذیرش فناوریهای متاورس نوپا و پراکنده است، از سازمانها و سرمایهگذاران خواست تا برای ورود به این فضا با احتیاط عمل کنند:
هنوز زود است که بدانیم کدام سرمایه گذاری در بلندمدت ارزشمند است و دوام خواهد داشت!
به گزارش وبسایت خبری cointelegraph، جواد اشرف، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Terra Virtua معتقد است که متاورس نحوه تعامل کاربران با فضای مجازی را تغییر میدهد، وی همچنین پیش بینی میکند که به زودی متاورس به مقصدی برای برگزاری مناسبتهای اجتماعی، جلسات کاری، رویدادهای بازی و کنسرتهای موسیقی تبدیل میشود.